13 juli 2019

Istället för nya kuddfodral



Jag blev sysugen igår och mindes att jag hade ett tyg liggande, samma tyg som jag klädde om köksstolarna med, ett tyg som var tänkt att bli nya kuddfodral till soffan. Gillar det svart/naturrutiga. När jag tog fram det så fick jag för mig...


... att det skulle passa mig som klänning, rutig som jag är. Sagt och gjort. Det var bara det att tyget såklart bara räckte till livet. Så idag hänger jag på låset till Kol&Rosor där jag köpt det. Jättekul att sy igen. Det var ett tag sen sist. Ser ni min älsklingsklänning där bakom? Den använde jag som mall och gjorde ett mönster av, för några symönster har jag inte kvar längre.


Nu kommer jag att matcha köksstolarna. Men några rutiga kuddar blir det nog inte... nån måtta på samma lika får det vara!

Glad helg på er!

Ps. Trädgårdsförslaget mottogs väl.

5 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Så härligt att kunna sy sina egna kläder och den där klänningen ser ut att bli jättefin!
Tänk att kuddar till soffan istället blev en klänning. Vilken helomvändning :-)
Ha en härligt kreativ helg!
Kram Birgitta

Mamma C sa...

Sydde mycket när barnen var små. Men det var en evighet sedan.
Hoppas du hittar tyget så du kan sy klart din fina klänning nu som du börjat på.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Ursnyggt! En mall skulle jag också behövt nu när jag satt igång med att sy här hemma...men man får helt enkelt klippa på fri hand...och därav blir resultatet...hehehe.../Lilla gummann























Eva-Lotta sa...

Det blir säkert jättefint! Hoppas tyget finns kvar!

lisashus sa...

Hoppas att du hittar mera tyg, för det blir säkert en jättefin klänning! Håller alla tummar!
Klart att de gillade ditt trädgårdsförslag!
Kram
Lisa