29 juli 2019

Kuddarna klara... sen länge


Nu har dom varit klara ett tag, kuddarna som jag och matte sydde om av det gamla överkastet. Om nån frågar mej, var det gamla mycket mer invant och skönare. Men, för all del, det är sovvänligt det nya också.


Så här ser dom ut. Både rosetter och volanger, typiskt matte!


Tror ni inte att jag hjälpte till? Haha, här är bildbevis!


Både jag och matte tycker det är skönt att den vanliga sommarvärmen har kommit tillbaka.

Ni håller med, eller hur?

Mjau från Iris

6 kommentarer:

Bettys beundran sa...

Det är så roligt att bli uppslukad av något som ex. att sy. Ser att du har en trontjänare till maskin. Hade en sådan och sydde massor till barnen och till mig själv nu blir det kuddar och lite annat. har fortfarande samma märke på maskin. Tycker inte det är lätt att idag hitta bra tyger så jag gör som du återanvänder gardiner till annat.

Mamma C sa...

Så fina de blev dina kuddar.
Ha en bra dag i den normala sommarvärmen.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Perfekta kuddar ju.....och att återvinna är så roligt!
Vi hade fönstret vidöppet i natt, precis som vi haft de andra varma nätterna, och inga täcken, bara påslakan.....och jag vaknade mitt i natten och frös som bara den. I natt får fönstret vara stängt, eller möjligtvis lite på glänt, för det verkar som om vindarna vänder till kall nordan. Solstolen får vila lite och kanske vi får lite mer praktiska saker gjorda inne istället för att ligga i solstolen ute i skuggan och inspireras av inredningstidningar köpta på loppis. Allt har sin tid :-)
Kram!
Birgitta

lisashus sa...

Kuddarna ser väldigt inbjudande och sköna ut, men en vanekatt gillar såklart det som var innan!
Vilken hjälpreda kissen är! Inte dåligt!

Här väntar vi fortfarande på svalkan och idag är det nästan olidligt, men mörka moln syns och jag väntar på urladdning när som helst.
Nosgos och kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Klart du hjälpte till, jag vet att man alltid får god hjälp av såna som du! 😀 och fint blev det med!
Här blev det ännu en varm dag till, men i morgon skall det bli 18 grader så då blir det lättare att andas igen! 👍🏼
Kram o hälsa matte!

Villa Ryttarängen sa...

Jättefina kuddar ni sytt du och matte. Här har det regnat i natt men nu lyser solen igen. Kraaaam Pia