17 mars 2020

Att hålla sig undan

I går ställdes ett efterlängtat besök in. Coronan ställde sig i vägen. Trista men nödvändiga restriktioner gör att vi som är över sjuttio får hålla oss undan genom att stanna hemma. Jag tycker det är viktigt att följa myndigheternas rekommendationer. En promenad varje morgon tänker jag dock göra. Där springer jag inte på några människor.


Egentligen går det ingen nöd på mig alls. Jag har allt jag behöver och bara jag andas om nåt så får jag hjälp av döttrarna. Nu kanske fönstren äntligen blir putsade. Och skåpen i köket urtorkade. Det sista framstycket färdigstickat. Jag ska skriva. Och läsa. Men det är ju inget nytt, det gör jag ju alltid. En hel packe böcker från bibblan väntar. Inte synd om mig alls!

Kram och ta hand om er därute i virusvärlden.

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag ska ringa och fråga mamma om vi ska handla åt henne. Hon är ju 86. Men sen får hon lära sig näthandla, det kan hon säkert, hon är mycket aktiv på nätet.
Egentligen bör vi då sätta varorna utanför hennes dörr, hur märkligt känns inte det? Men det får vara hennes beslut, vilket vi gör.
Hoppas inte "Utegångsförbudet" varar så länge. Promenera är ju dock bra, så man får lite luft. Nu ska jag till jobbet, chefen är 75...

Mamma C sa...

Visst har man saker som man kan göra. Men det känns lite olustigt när det blir en order och inte något som man bestämt själv.
Jag ska måla på ett par skor idag har jag tänkt.
Kram Carin

lisashus sa...

Visst känns det märkligt och surrealistiskt allt detta med viruset! Ja, att hålla sej undan är det som gäller här också. En visst lättnad ändå att inte bo i en tät storstad. Nära till naturen och skogen är ändå bra. Inte mycket folk ute här heller. Det finns alltid något att pyssla med hemma och du verkar inte ha några problem med det heller. Det är en annan sak ändå att bli tvingad till saker. Skönt att du har dina döttrar.
Vi får se tiden an och hoppas på det bästa och att allt detta vänder snart!
Sköt om dej!
Kramar
Lisa

Carina sa...

Visst är det en märklig känsla!
Var rädd om dig och självklart måste man ha luft. Jag tyvärr får inte handla åt min 79 åriga mamma ( vi bor inte i samma stad) Hon envisas med att gå dit själv.
/ Carina

Villa Ryttarängen sa...

Tänk så det har blivit. Jag har fått förkylning och feber så jag får inte heller gå ut eller jobba på ett tag. Kram Pia

Barwitzki sa...

Yes, jeg ønsker deg glede med spasere og bøker din.
Hilsener til deg. Viola

MirandaMaräng sa...

Skönt att höra att du följer myndigheternas rekommendationer. . . vilket många i riskgruppen tydligen inte gör utan envisas med att gå ut och handla och att träffa andra människor! Inte konstigt då att det är just de som blir svårt sjuka!
Här i Sthlm är vi mest drabbade och de flesta som kan jobbar hemifrån och tunnelbana o bussar går nästan tomma!
Fortsätt med dina promenader du det både stärkande och uppiggande!
Ha fina dagar i solen!
Kram

Thomas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.