30 oktober 2020

Tapetserat och klart!

 

Nu är det klart och ingen kan se skillnad. Det ser ut som förut! Fast fräschare, lite ljusare och utan hål bakom soffan.


Tapeten jag valde har ett mönster som inte alls framträdde som jag trott. Syns bara väldigt nära. Men jag är nöjd med resultatet.

Har inte ändrat på någonting alls, allt finns på samma plats som tidigare.

Men kottarna har kommit fram. Mitt bästa inredningstips så här års.

Och så har min klockmalva, eller rumslönn som den också kallas, fått flytta till en mer framträdande plats än i sovrumsfönstret där den stått.


Köpte ett litet rotat skott från Tradera på sensommaren. Det har växt väldigt bra och blommar nu med vackra orangeaprikosa blommor. Kronblad som sländevingar.

Nu när jag återställt ordningen ska jag bara pusta ut och lata mig över helgen. Tända ljus och minnas de mina som jag saknar.

Önskar er en fin Allhelgonahelg.

10 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så fint det blev! Trevlig helg🤩

lisashus sa...

Vilket härligt och hemtrevligt vardagsrum du har. Ljus och lite diskret tapet och rummet känns som lite "genomlyst" efter all renovering och jag kan tänka mej att känslan av att allt gåtts igenom, för du var ju tvungen att flytta på precis allt. Urjobbigt säkert när det pågick, men så fint du har det och din Klockmalva är helt underbar! Otroligt vacker!
Ja, vi får allt ge oss till tåls lite till. Vi har ju fått ytterligare stränga restriktioner här, även om det är samma som tidigare. Jag håller mej hemma som vanligt och jag vet inte om det blir någon mera kör, vi får se.
Har tackat nej till ett födelsedagskalas på söndag i hyrd lokal och allt. Det går ju bara inte.
Ja, vi får tända ljus och minnas dem vi saknar.
Ha en skön och stämningsfull helg!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Va skönt o få ordning nu till helgen! Förstår att det var en del jobb, nu får du vila dig! Fint blev det med, söt tapet!
Kram o trevlig helg!

Mamma C sa...

Även om man inte ändrar och donar efter en tapetsering så blir allt så mycket fräschare i alla fall.
Ha en fin helg nu.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Oj vilket jobb trots att du inte behövde tapetsera själv, men nu är det ju hur fint och fräscht som helst!....och den där klockmalvan!....heeelt underbar. Min favvofärg just nu är ju orange och klockmalvans blommor och blad är verkligen lätta och lite svävande.
Låter jätteskönt med en lugn och vilsam helg så allt gott till dig!
Kramar
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Superfint blev det! Klockmalvan är helt ljuvlig också...
Lördag igen! Ha det gott...
Kram Titti

Agneta Tellander sa...

Det blev ju fint. En riktig Eva Marie tapet skulle jag säga.😉 kanske litet skönt också att få ofrivilligt städat kanske?
Idag är det 1 november och mörkt som på sen em fast kl bara är 10 på en.
Sitter just nu framför vedspisen i köket och löser korsord med en kopp kokkaffe och några tända ljus. Inte så dumt alls. Hoppas på en bättre månad än oktober som för min del inte var som jag önskat. Kram🕯

Margareta sa...

Så fint du har det.Jättefin tapet.Även om mönstert inte framträder så mycke,finns det ju där och tillför lite liv.
Rumsmalva är en gammal vacker krukväxt. Jag har ingen inne nu.Tyvärr brukar jag ha otur med ohyra på just dessa.Men en finns i lagårn på vinterförvaring. den har stått ute hela sommaren och klarat sig från ohyra.
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Margareta

Eleonora sa...

Så fint du har fått det. Tapeten är lyckad tycker jag. Vad skönt att du nu kan sitta och njuta med tända ljus och bara supa en den härliga atmosfären
Ha det så gott min söta vän. Kram kram

Eleonora sa...

Så fint du har fått det. Tapeten är lyckad tycker jag. Vad skönt att du nu kan sitta och njuta med tända ljus och bara supa en den härliga atmosfären
Ha det så gott min söta vän. Kram kram