24 december 2020

Bara för att det är jul...


 ... sa matte, och knöt på mig nån slags krage innan jag hann blinka.


En julkrage, sa hon. Du vill väl vara lite julfin Iris, eller hur? 


 Ibland bara måste man härda ut. Hur länge håller en jul på? Suck.


Jag tror jag får en idé... värd att prova i alla fall.

Om jag vässar klorna och jobbar allt jag kan kanske eländet lossnar?


Jag tror att det går!

Japp! Den lossnar!

Hoppas hon inte ser.


Skönt! Det är tröttsamt med jul. Nu måste jag vila.

Vänta! Matte kommer och vill säga nåt.


God jul önskar vi, Iris och Eva-Mari

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Önskar dig och Iris en riktig God Jul med.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Hahah, hon är för söt! Passade ju jättebra i julpynt! Min Elsa är inte så förtjust, men de andra är mer luttrade...Harry bryr sig inte alls.
God Jul till er båda från oss fyra här hemma!
/Gunilla Harry Myzan o Elsa

lisashus sa...

Ljuvliga Iris med fint julband! Jag önskar er båda en fin och stämningsfull JUL!
Kram
Lisa

Eva-Lotta sa...

God jul 🎄

HWIT BLOGG sa...

Julfina Iris! Sicken sötnos :)
GOD JUL till dig, hoppas din jul blir mysig & vilsam...
Varm kram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Ha Ha! Vilken rolig och gullig katt. God fortsättning på er. Kraaaam Pia

Eleonora sa...

Lilla söta Iris ville minsann vara med hon också men utan fina bandet. Hon är så söt din lilla hjärtevän. Kram kram