19 januari 2021

Favorit i repris

När jag sitter i soffan så har jag den här utsikten och jag kan inte se mig mätt på de torkade fröställningarna av lokorna. De tilltalar mig med sitt spretiga men samtidigt skira uttryck.

Jag vet att björnlokan är giftig och stjälkarnas saft kan ge brännskador. Jag har aldrig märkt av något när jag plockat dem men jag tar dem inte förrän de gått i frö. Jättelokan däremot ger jag mig aldrig på. Men var försiktig, man vet aldrig! Mer info här.


Vasen är gammal och kommer från morfars hem. Älskar den. Också.

Ha det gott och ta hand om er.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Riktigt fina är de!

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt! Kram Pia

lisashus sa...

Fint med frökapslar i alla dess former! De där lokorna är verkligen dekorativa och jag förstår att du njuter!
Ta hand om dej du också!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Så vackra i sin vas.
I Sverige när vi bodde i huset hade vi en ödeträdgård som varit en handelsträdgård en gång i tiden en bit ifrån oss. Där växte det björnloka i mängder. Men vågade aldrig plocka på grund av att man kan få brännskador eller irritation.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej
Men oh så mysigt du har det.
Sitter och tittar i din blogg och känner sådan harmoni i allt du visar.
Nu ska jag fortsätta att titta in till dig.
Blev väldigt nyfiken på din senaste bok🥰
Natur, änglar och djur står mig varmt om hjärtat, och långa härliga Gofika stunder med nära vänner.
Ha de gott
Jaana

Jag har också en blogg
På blogg. Se

jajasanglar.blogg.se

Mitt♥️Liv♥️Tankar