15 januari 2021

En strimma solsken

För ganska så precis ett år sen så virkade jag denna löpare av ett lingarn jag köpte på en utflykt till Dala Floda och Wåhlstedts nerlagda textilfabrik. Löparen hamnade i linneskåpet där den har legat sen dess. Bara fransen fattades och den har jag satt dit nu.


Precis när jag hade tänt ljuset för att fota bilden...

... letade sig en solstrimma in och visst är det precis vad vi behöver... just nu, i dessa mörka tider. Fastän det finns snö och är minusgrader på många håll i landet så känns det mörkt, långsamt och trist. Pusslet är färdiglagt och ligger i sin kartong igen. Inga projekt att ta tag i. De dagliga promenaderna, somliga i strålande sol, räcker inte riktigt för att hålla humöret på topp. Jag ser verkligen fram emot vaccineringen!

Oj, vilket trist inlägg det här blev! Jag tänkte bara visa min löpare som nu fått sin frans.

Hoppas på solsken i helgen... till oss alla!

10 kommentarer:

Anki sa...

Den blev jättefin. Trist att vänta på ljus,värme, och att kunna vara med sina nära och kära men man måste ju kämpa på. Kram Anki 🤗

Mamma C sa...

Vem vill inte ha ett slut på detta elände som är nu. Så att allt blir som vanligt igen som innan.
Din löpare var fin och passade fint på bordet.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Den är jättefin!
Idag har vi sol och riktigt ljut. Härligt, men det är verkligen kallt. Det märks ändå att dagen blivit längre.
Trevlig helg!

Vit Hortensia sa...

Lingarn är så vackert så det är roligt att din fina löpare nu fått både frans och en strimma sol :-)
Vi har också sol idag, men det är bitande kallt och jag har svårt att gå mina långa promenader då det har snöat och regnat om vartannat och det ligger förrädiska isfläckar under snön. Vill INTE bryta benen av mig!
Kanske det känns tyngre med den här pandemin nu när man anar att vi är på sluttampen innan allt vänder, men lite till får vi hålla ut.....och det får gå lite upp och ner i humöret. Det gör det nog för de flesta av oss!
Önskar dig en fin fredag.
KRAM
Birgitta

Eleonora sa...

Kära vän
Du pysslar på som vanligt o har alltid spännande projekt framför dig. Jag är så lat nu för tiden o väntar på att Covid-sprutan ska sätta fart på mig o få mig att verkställa mina tankar. Umgås endast per telefon med vänner o dottern som är mitt ALLT längtar efter familj o vänner i Falun o hoppas kunna komma till våren. Kram till dig

lisashus sa...

Din löpare är verkligen fin och jag gillar det grova och rustika i den! Fint med frans också!
Tänk, vilken känsla när solen tittar in! Jag får vänta lite till innan den letar sej in till mej här.
Ja, inte så upplyftande, men ljuset är ändå på väg tillbaka. Vi får se fram emot det ändå och vaccinet - om det nu kommer att göra någon skillnad i karantänlivet.
Ha en fin helg!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Ja, nog är det lite trist alltid! Men solen piggar upp, och jag älskar det här vita som är på marken nu, det är jag inte bortskämd med här på Gotland!

Önskar dig en fin helg, trots det motiga!
Stor Kraaaam!

MirandaMaräng sa...

Här är en till som lääängtar till vaccineringen. . .det ska verkligen bli skönt när man tagit två och kan trycka på livets knapp igen efter den långa pausen!
Fin duk du gjort som verkligen ska ligga framme till beskådning och inte i garderoben!
Vintern har även kommit till oss med snö och kyla minus 10 grader idag!
Ha en fin helg!
Kramar

Bettys beundran sa...

Inte konstigt att vissa dagar är lite trista och man känner det i kroppen och i sinnet. Det kommer bättre dagar. Du tar dig ju för saker hela tiden, nu fick duken fransar. Här i S-holm har vi fått vit fin snö och barn åker pulka och många är ute och går. Precis som hos dig så kommer solen fram en liten stund varje dag. Hoppas du känner dig gladare i dag - vilket jag tror du gör.

HWIT BLOGG sa...

Ja alla dagar är inte roliga...vi har fått ett tunt lager snö på ön, ja alltid något som ljusar upp tillvaron lite :)
Fin duk också!!
Söndagskram från Titti