7 mars 2024

Att bli överraskad


Kan man annat än bli på bra humör när solen, äntligen, strålar in i köksfönstret? Första riktiga soldagen i år. Även om det idag är minus ute så känns det att våren kommit nu. På riktigt! Det är trångt på fönsterbrädan så lilla balkongbordet får hjälpa till att agera avlastning för en av pelargonerna.

Och så var det det där med Svartögat. De tog sig, alla 15 fröna. Omskolade nu till fem krukor med tre skott i varje. Kommer att toppa dem framöver för att de inte ska ränna iväg alltför mycket. Gamla frön tar sig tydligen bra om man lägger dem i blöt ett dygn innan sådd. Men vad vet man? Kanske de grott lika bra ändå. Det är det som är spänningen... man blir ständigt förvånad. Att bli överraskad är just det jag älskar.

Önskar er alla en lika fin dag!

5 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt med solen och jag håller med - äntligen! Lika strålande här och även du har sol i köksfönstret, trots skuggiga lägenheten.
Dina pelargoner och planterade frön verkar ju ta sej bra.
Så härligt med lite vårsysslor och sol!
Fortsatt fin dag till dej!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Vilken härlig överraskning, men en strålande vårsol som strålar in i köksfönstret.
Det är verkligen ingen fyskam på en sådan start på dagen.
Kul att alla fröer tog sig.
Kram Carin

Anonym sa...

Det är jättefint väder här också idag! Härligt ☺️Eval8

Vit Hortensia sa...

Helt fantastiskt har det varit både igår och idag här hos oss med lite kyla i luften, men såååå varmt och skönt i solen!
Det är verkligen vår i ditt fönster och min erfarenhet är att man alltid kan prova om frön gror trots att datumet på påsen gått ut sen flera år tillbaka. Hade gamla squash frön jag la i blöt och sen stoppade i krukor och det året fick vi äta squash på längden, tvären och bredden för det var inte det minsta fel på den grobarheten :-)
Kram
Birgitta

Hannas krypin sa...

Så underbart med sol. Känner hur hela jag lever upp när jag får lite sol på nosen. Härligt att fröna tagit sig.