19 december 2016

Kalastrångt... och inlämning


Söndagens lutfiskmiddag avlöpte väl och lutfisken var precis så god som jag hoppats. Enligt köttbullsätarna var också de goda. Köttbullarna alltså. Den här gången hann jag fota ett av borden före anstormningen. Mors gamla tomtar har fått titta fram ur vrårna.



Eftersom jag inte har stolar så det räcker så får gästerna ha egna stolar med sig på mina kalas... nåja, det fattas bara tre, alltså kan jag skrapa ihop 14 själv! Men då får även balkongkorgstolarna hoppa in. Trångt är det alltid, ljudnivån är hög, men lika trivsamt är det.

Så kan jag berätta att nu är Livet efter Mats inlämnad för tryck. Jag måste till slut sätta stopp och både jag och Anja var hjärtligt trötta på varandra kan jag säga. Har redan sett provtrycket och jag tror det blir en fin bok, både utseende- och innehållsmässigt! Vecka fyra är födseln planerad... alltså när boken levereras till mig. Spännande är bara förnamnet!

Nu får jag mer tid att fixa de sista julklapparna, gå på en utställning jag vill se och baka bröd, lägga in sill och göra julgodis, min uppgift att ta med till vår knytisjulafton.

Hoppas ni också har det bra!

10 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så skönt det måste vara att ha avslutat ett så stort projekt! Jag antar att det krävs en del för att sätta stopp på slutfixandet.

Vilket välkomnande bord för dina många gäster och tänk att så många fick plats! Här lånar ut stolar till närmaste grannen när de har många gäster, men du kanske inte känner dina grannar så väl ännu.
Det låter härligt med lite lagom julpyssel varvat med en och annan kulturyttring!
Ha en riktigt fin julvecka! Kram
Lisa

Meta sa...

Det är alltid roligt när man blir många till klasen. Finns det hjärterum finns det stjärterum heter det ju. Kul att allt blev lyckat. så spännande med boken Det är kanske som att föda ett nytt barn som någon sa vid ett sånt tillfälle.
Ha det härligt sista veckan före jul den kommer vare sig man är färdig eller inte och allt går.
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Trångt blir det när man har kalas, vem har så stor plats att man ryms med lätthet? Trängseln gör också lite av trevnaden, alla är tillsammans och trivs ihop. Fin tradition med lutfiskmiddag!
Vecka fyra, sen kan man då beställa och vänta på din bok, så roligt!
Koppla av och gör allt roligt du inte hunnit med tidigare!
Kramar Eva

Ezter sa...

Det låter som ett bra kalas :) Och så spännande med boken!!!!

Merja sa...

Kul med din bok! Ska bli roligt att läsa den:)
Här ska också göras julgodis.
Ha en fin dag!

Erikslundsliv sa...

Så skönt att du nu har gjort klart ditt stora arbete med boken. Det blir så spännande!
Härligt med kalas för många, det är ju så trevligt att träffa alla på en gång ibland. Det blir ju kanske inte så ofta då det kan vara lite svårt att få ihop det när man är många.
Ha det fint nu inför julen!
Kram, Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Så trevligt du har dukat! Egengjorda ljusstakar antar jag? Att du kan få ihop 14 stolar, det var inte illa.
Är nyfiken på din bok!

Kram Agneta

MårsArt sa...

Duktiga du som har ännu en bok klar för utgivning! Jag räknade stolar och soffor hos mig-kan nog klämma in 15-16 st om det behövs. Finns det hjärterum... Tur nog ska vi fira jul hos dottern och där finns det ordentligt med plats. Här återstår att steka köttbullar, göra lite godis, köpa sista julklapparna och sist men inte minst måla färdigt en barnstol. Tyvärr väldigt dåligt ljus för målning idag.
Kram
Ageta

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin dukning. Ja trångt är mysigt också, så är det. vad roligt med inlämningen nu är det bara att vänta. Tack för komplimangen, ja jag borde se lite gladare ut. För jag är ju rätt så glad ändå. Kraaaam Pia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Knytisjulafton , i alle dager hva er det ?? Koselig dekket bord her også og så fine gammle nisser etter din mor. Jeg vil jo kjøpe boken ,men hvordan gjør jeg det ? Klem