27 december 2016

Mellandagar


Mellandagar. Jag trär kransar av nästan utblommade hyacintblommor och äter julklappschoklad. Läser Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden och tänker på den del av familjen som just påbörjat resan till Australien. Så långt bort. Knäcker en valnöt med fina nötknäckaren jag fick av barnbarnen i julklapp.

Rester i kylskåpet, repris på tv (Our Zoo som jag sett tidigare men vill se igen), promenad i solsken och blåst. En härlig middag hos bror och svägerska att längta till. Lugna mellandagar utan måsten.

Det är de sista dagarna på 2016 och jag funderar mycket på hur nästa år blir. Mest spänd är jag på vecka fyra när jag äntligen får hålla nytryckta Livet efter Mats i min hand! 

Ha sköna mellandagar ni också och tack för fina orden om min Julönskan.

Kramar till er!

10 kommentarer:

Meta sa...

Det är lite skönt med några dagar till eftertanke och längtan innan det nya året tar vid med allt vad det kan innebära. Jag tycker nog att det är bra att det inte bara är helger på varandra som det är ibland. Låter som du i alla fall kommer att få fina dagar framöver. Blåsten har bedarrat lite grann så jag funderar på att ta mig ut en sväng idag.Mannen jobbar till sena natten så jag gör lite som jag vill.
Ha nu en fin och bra vecka
Kram Meta

lisashus sa...

Det låter som om du har det riktigt skönt, precis som jag - mycket TV-tittande här också - fröken Friman och idag blir det Ingrid Bergman m.m.
Så jättespännande med nya boken -något att se fram emot på nya året!
Önskar dej fortsatt sköna mellandagar!
Kram
Lisa

Ezter sa...

Efter en jul med julfirande och två kalas, är det att jobba direkt igen. Lite synd, men för många dagar att ta ledigt! Jag är iallafall ledig idag, det är skönt!

Vardag och flärd sa...

Låter som du har behagliga mellandagar och så ska det vara. Den boken har jag tänkt läsa, har läst den första och den var mysig. Idag köpte jag Camilla Davidssons tredje bok (minns inte just nu vad den heter), gillar hennes böcker.
Började jobba idag, vi har inventering dessa dagar så då får vi inte ledigt, men det var roligt att träffa kollegorna igen. Och så var lilla Julia med på jobbet i tio timmar, hon var så duktig och en riktig solstråle hela tiden.
Du kan tro att jag väntar på vecka fyra också!!
Eva-Mari, stort tack för alla dina vänliga och fina kommentarer, jag uppskattar dem mycket!
Ha fina dagar, de sista på detta året!
Kramar Eva

Erikslundsliv sa...

Så fint med hyacintkransar! Nu är det lugna dagar med vila och stillhet. Så skönt efter julfirandet.
Det blir spännande med ett nytt år och vad det kan ha i beredskap åt oss, man vet aldrig vad det blir för år...
God fortsättning!
Kram, Ann

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelig bilde av den fine lenken du laget og de flotte lin gardinene dine. Jeg sitter å kjeder meg ,dårlig på juletv i kveld og usj ,men så leser jeg bloggen din og du har skrevet en sånn koselig stemmningsrapport ,og det hjelper. Klem

Merja sa...

Så sött med hyacintring!
Kram

Lena sa...

Så fint med hyacintkransen! Perfekt med lugna, sköna mellandagar.
Önskar dig en riktigt skön nyårshelg och nu går vi mot ljusare tider!
Kram Lena

House and Garden by Bia sa...

Gillar hyacinter ! idag har jag varit till Blomsterlandet och handlat
julblommor på rea. En treplant blå hyacint för 10 kr och en treplant vit tulpan 10 kr, en vit Amaryllis för 20 kr två små rumsgranar, och en större ljusgrön gran i kruka som julgrupp...hur billigt som helst, allt gick på 100 riksdaler !....allt som inte är rött kan man ju ha nu också ;))
Till sist vill jag önska dej ett gott slut på året och ett Gott Nytt År !!
Kram bia

A House With A View sa...

Så vacker krans! Och vilket vackert dukat julbord längre ner bland inläggen, jättefint! Gillar duken, så fin.

Här äts också julchoklad, fast jag v.e.r.k.l.i.g.e.n inte borde efter allt frosseri, suck... :)

Angående din fråga om mina svarta sammetstolar, de är av märket Johansons Design AB i Markaryd, riktiga kvalitetsstolar, kul att fynda :)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År fullt av möjligheter med din bok :)

Nyårskramizar aka