31 december 2016

Nyårsdukning hos mig


Jag tycker om att duka fint. Och extra roligt är det att nyårsduka. Då kommer sånt fram som inte används till vardags. Som mors handmålade vinglas med stjärnor... och matsilvret.


I år tar jag ut svängarna och använder gamla spetsdukar som servetter och sätter en vit ros vid varje kuvert.


Så får en av ljusslingorna med snöstjärnor göra dukningen extra festlig.


Nu väntar bara maten på att fixas... Också den rolig att laga en sån här kväll när vi tackar för året som om några timmar är slut.


Tack för det här året mina vänner! Nu går vi mot ett nytt och helt blankt. Valen vi gör är i stort sett bara våra egna. Trots oro i världen får vi göra det bästa av vår situation. Lev nu.

Gott Nytt År!

11 kommentarer:

Meta sa...

En riktigt skön kväll och nyårs natt önskar jag dig.
Och ett härligt innehållsrikt 2017
Kram Meta

Vform sa...

Åh, så fint du dukat!
Härligt med minnen blandade med nutid på bordet!
Önskar dig en fin avslutning på året och ett GOTT NYTT ÅR!
Så sant du skriver!
KRAM ♥

MårsArt sa...

Så kloka ord och så vackert du har dukat!
Gott Nytt År till dig och dina närma!
Kram
Agneta

Vardag och flärd sa...

Som du så tycker jag också så mycket om att duka vackert. Din dukning är så fin med minnen från din mor. En vacker dukning kan skapa många samtalsämnen, visserligen tror jag inte samtalsämnen saknas hos dig och dina vänner. En virkad duk som servett ska jag nog ta efter, har rätt många som ligger i ett skåp och väntar på att få komma fram.
Ha en riktigt trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År, vännen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så innbydende og nydelig nyttårs dekket bord du har laget , så pent ! Matsilveret savnet jeg her på svenskegården og til og med Jan som aldri bemerker noen ting om pent dekket bord , spurte om vi bare hadde stål bestikket å spise av hehe. God nytt år til deg og dine ! Klem

Ezter sa...

Så fint du har gjort det! Önskar dig ett fantastiskt 2017!

Villa Ryttarängen sa...

Tjusigt värre! Så fina glas du har med stjärnor. Passar ju utmärkt en högtid som denna. Gott Nytt År önskar jag dig Kraaaam Pia

Lena sa...

Så vacker dukning! Ha nu ett riktigt gott 2017!!!
Kram Lena

Erikslundsliv sa...

Så fint med det vita och de gamla glasen är ju helt underbara!
Hoppas att din kväll blev trevlig och god fortsättning på det nya året!
Kramar från Ann

Isas Trädgård sa...

Önskar dig en riktigt God Fortsättningen på det nya spännande året !!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Blommiga Rutan sa...

Så vackert dukat, och glasen är underbara!
Så sant, valen vi gör är oftast våra egna. det är vi själva som styr vårt skepp, skrev någon, också så sant.

God fortsättning
Kram Anncathrine