6 november 2020

Fler tips på bra saker jag gillar


Gröna växter såhär års är guld värda. Jag har upptäckt att flera av mina tåligaste gröningar är av släktet peperomia. Den småbladiga som står på köksbordet gillar jag skarpt. Lättskött och robust trots sitt gracila uttryck. Inte behöver den så mycket vatten heller.

Men det jag främst vill tipsa om idag är Bokbörsen. Jag har gjort det tidigare men det tål att upprepas. För letar du en speciell bok som inte längre finns i handeln, eller om du inte hittat boken du länge letat efter på loppis... den kanske finns på Bokbörsen? Ett utmärkt forum på nätet som jag använt mig av många gånger. Alla böcker har varit närapå olästa... till fantastiskt låga priser. Klicka här så kommer du dit. 

Härmed önskar jag er alla en fin helg. Ta hand om er.

6 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken tacksam och fin krukväxt! Den sorten verkar ha flera skepnader. Jag hade en med väldigt stora blad och som klängde och växte, så den fick jag göra mej av med. Denna var betydligt vänare i sitt uttryck.
Tack för tipset om Bokbörsen! Där ska jag absolut titta in.
Fin fredag och helg till dej!
Kramar
Lisa

Tummelisa sa...

Vilken vacker krukväxt. Enda "kruxet" med Bokbörsen är att frakten är lite dyr....
Trevlig helg!

Kram Tummelisa

Eva-Lotta sa...

Så fin växt! Det förstår jag att du gillar den! Trevlig helg🙃

Mamma C sa...

Vackert småbladigt grönt på bordet piffar upp.
Vilken bra grej med böcker för er som bor i Sverige.
Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Håller med dig! Tålig och grön växt! Ska kolla in den där sidan, jättebra att du tipsade...
Ha en fin lördag!
KRAM!

Vit Hortensia sa...

Jag tittade på min peperomia idag (samma sort som den du visar) och funderade på om jag skulle frisera den. Den står på en stor våg på köksbänken och har villigt (lite föööör villigt) kastat sina långa tentakler över både våg, bänkskiva, fönster och orkidéen som står bredvid. Har säkert haft den i 5 år, aldrig planterat om den, vattnar när den är snustorr och den bara växer och växer :-)
Jag kikade på Bokbörsen efter de saknade böckerna av Håkan Nesser, men så avvaktade jag lite och lyckades hitta 3 stycken på loppis för 5 kr/styck! Nu fattas bara den sista "Den sorgsne busschauffören från Alster", men det hindrar inte att jag kan börja läsa de 6 böckerna innan den!
Ha en mysig lördag kväll!
KRAM
Birgitta