21 januari 2022

Blekt aprikos

Den senaste tulpanbuketten har verkligen varit underbar. Tycker så mycket om färgen... blekt aprikos.


En mjuk färgskala som passar mig och som går igen i min inredning. Kuddarna har funnits på samma plats länge. Och dem tröttnar jag inte på. Nej, inget nytt utom tulpanerna... och den halvlästa boken på bordet. Den heter Så länge hjärtat kan slå och är skriven av Birgitta Gunnarsson. Nu har jag ju bara hunnit halvvägs men det är trevlig läsning, en varm feelgoodroman om Bodils försök att bryta sig loss från invanda mönster och våga skaffa sig nya vänner efter att mannen tackat för sig och flyttat hemifrån efter 30 års äktenskap. Heja Bodil!

En glad fredag och helg önskar jag er alla.

7 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fina tulpaner och tänk att det var bokhylla hos dig också. Du har fin ordning där minsann. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Vilken fin matchning med tulpanerna.
Ha en bra fredag nu.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Så fina tulpaner. De har dessutom inte torkat ihop i blomman. Fantastiskt! Trevlig fredag!

lisashus sa...

Så vackert tulpanerna står sej till det övriga hos dej! Det ser så fint och harmoniskt ut och så perfekt för ex. läsning av bok.
Den boken låter som den är i min smak och jag noterar.
Önskar dej också en fin fredag och helg!
Kram
Lisa

Hélène sa...

Your orange apricot tulips go nicely with your decoration. I like the painting behind your sofa.

Have a good weekend too.

Helene

HWIT BLOGG sa...

Jag gillar också den färgen! Bra boktips, det tackar jag för kära du...man behöver lite feelgood läsning just nu...
Kram från Titti

Rosor och ruiner sa...

Det var verkligen en underbar färg på tulpaner, och den tar upp flera av färgerna du redan har, snyggt!
Ja, jag har hört och läst att tulpaner skall vara giftigt för katt, dock skall det nog till en del mängd för att de skall må dåligt, och mina stora äter aldrig av dem. Men de små vågade jag inte chansa med, de var ju så nyfikna på allt! ;)
(och det är en hel del livsmedel som vi människor äter, som är giftigt för katt, tex choklad och russin, det skall man vara väldigt försiktig med) Men nu så skall jag unna mig en fin bukett tulpaner!


Kram på dig!
Gunilla