21 oktober 2022

En krans av fårull


Längst in i ett skåp hittade jag kassen med fårull som fanns kvar efter en krans jag gjort till min svägerska för några år sen. Jag vred ihop en stomme av najtråd och satte igång.


Inget kan vara lättare att binda. Jag använde tunn ståltråd, spoltråd, och det är bara att ta en tuss ull och vira tråden runt stommen två varv. Så nästa tuss... tills man fyllt stommen. Fårullsspill brukar finnas att få tag i för en billig slant på marknader där man säljer skinn och fällar.


När den var klar hängde jag den först på vitrinskåpsdörren.

Så provade jag att hänga den på väggen mellan två tavlor... nja...

Eller kanske lite nonchalant lutad så här mot väggen?


Nej. Här fick den sin plats till slut. På ytterdörren.


Upphängd med Leksandsband såklart! Välkommen in.

Här kan ni se födelsedagskransen jag band till svägerskan.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhhh, så fin krans du gjort.
Den gjorde sig bra där på ytterdörren.
Ha en skön lördag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så enkelt och så snyggt! Passar superbra på din dörr. Min kastanjekrans får ligga på bordet på verandan tills vidare för den är inte fjäderlätt precis :-) Ha en härligt fin helg! KRAM
Birgitta

lisashus sa...

Vilken strålande idé och så snyggt det blev med en krans av fårull! Dessutom det vackraste bandet - leksandsbandet som är min favorit. Ja, där på dörren blev den ju jättefin!
Tackar för tipset om fårullsspillet.
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Men åhhhh så fin krans! Jag som älskar får och dess ull! Tyvärr svårt att få tag på ull här trots en massa får, jag tror mycket av all ull slängs tyvärr...
Lördag igen! Önskar dig en fin helg :)
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Vad fiffigt. Vi har fått en hel säck med ull till förskolan så kanske barnen kan få göra varsin krans. Kraaam Pia

Rosor och ruiner sa...

Men alltså - hur fin krans!! Vill också göra en sån, skall kolla efter sånt där spill, var man nu hittar det någonstans. Jättefin ju!

Kram Gunilla

Mycket annat & lite betong sa...

Såå fin krans! Gillar den lockiga ullen. Jag har en med slät ull, också med leksandsband!
Kram Agneta