7 oktober 2022

Min bästa idé på länge

Å, vilken bra idé jag plötsligt kom på när jag drack kaffe framför Nyhetsmorgon i går!

Tv:s placering bestämmer oftast hela möbleringen i rummet, det retar sig många på. Bland annat jag. Jag har ju haft min tv stående ovanpå ena skåpet och irriterat mig på den svarta skärmen och hängt tavlorna runt den. Alltså har den fått bestämma. Men nu ni!

Ta da! Nu står den inuti skåpet! Smart, eller hur? Eftersom jag har en liten 32-tummare så fick den god plats i skåpet med utrymme både ovanför, bredvid och bakom. Här har jag suttit och tv-stirrat flera år utan att komma på den geniala idén. Den bästa idén jag haft på länge! Och vet ni? Jag fick igång tv:n helt själv trots att jag fick dra ur och om alla kablar och sladdar!

Glömde att ta en före-bild men såhär såg det ut innan.

Tavelväggen bakom fixade jag till och nu hänger min loppisfyndade akvarell a´la 65 kronor här. Och  guldramen som jag tyckte var väldigt guldramig passade in nu. Tycker jag. 

Glad helg på er!

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Hi Hi så finurligt. Jag har gjort så med micron som tog stor plats på köksbänken. Nu står den i skåpet och syns inte. Kraaam Pia

Anonym sa...

Det var verkligen en bra idé. TVn är inte något som måste synas hela tiden. God helg! Eval8

Vit Hortensia sa...

Så smart! Tv:n passar ju perfekt där inne i skåpet och jag håller med, en tv är INTE snygg och ja, den bestämmer ofta möbleringen av ett helt rum......tyvärr.
Varma fredags kramar till dig!
Birgitta

Annika sa...

Det var en riktigt bra idé. Jag skulle också vilja ha undan vår skärm men....
Kram på dig

Mamma C sa...

Ibland händer det att man kläcker smartaste idén ever.
Det blev toppenbra och snyggt med.
Kommer ihåg att det var poppis för herrans många år sedan att man skulle slänga in tv:n i ett skåp så den försvann.
Ena dottern har tv:n på väggen som en tavla som är poppis nu med. Det är också en smart lösning.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Quelle bonne idée ingénieuse ! C'est vrai, moi non plus, je n'aime pas les écrans noirs des télévisions. Ils sont disgracieux et ce n'est pas décoratif du tout. Maintenant, vos tableaux sont bien mis en valeur. J'aime bien le croquis de chat.

Bon weekend !

Kram Hélène

Rosor och ruiner sa...

Riktigt smart! Blev ju så mycket finare på skåpet! Teveapparater är en bra uppfinning, men speciellt snygga är de inte...

Kram Gunilla

HWIT BLOGG sa...

Ja snygga är de inte, tv-apparaterna! Detta var smart och fiffigt och tavelväggen är sååå vilsam att titta på också :) Bra tips!
Kram från Titti

lisashus sa...

Vilken strålande idé! Mycket bättre att kunna gömma eländet, för Tv-apparater är verkligen inte snygga! Jag skulle också önska min i ett skåp. Så bra att den passade!
Mycket finare med tavlor på väggen!
Tycker dessutom att det mycket finare med riktiga tavlor än såna där nya "frames" som de har - dvs. tv med bild som man kan byta.
Du har sååå fint!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa