12 oktober 2022

Plötsligt händer det!

 
När jag gick igenom vardagsrummet i går morse så doftade det så gott. Vad kunde det vara? Smygblommade någon av mina porslinsblommor? Nej, det gjorde de inte. Men vänta... någonting konstigt på sidan av min flikiga bladkaktus fångade min blick...
 

Trodde inte mina ögon! Den blommar! Och flera knoppar är på väg och jag hade inte märkt det minsta.

Jag blev så glad! Åh, om ni kunde känna den ljuvliga doften. I maj gnällde jag om att den aldrig blommat. Här kan du läsa det inlägget. Och om ni tror att jag ändrade på skötseln så tar ni fel. Jag har gjort precis som vanligt. Plötsligt händer det, det är då visst och sant.

Ha det fint.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt! Förstår att du blev både glad och förvånad. Ha en fin dag! Eval8

Rosor och ruiner sa...

Men så roligt! Du ser, den som väntar på nåt gott! Så fantastiskt vacker blomma! Påminner lite om en annan lite svårflörtad, tror den kallas Nattens drottning, som bara blommar ett halvt dygn, nattetid...En av mina kollegor har en sån på sitt rum, själva växten är inte så vacker som din, men blomman är otroligt fin, ungefär som din! Dock har vi ju bara sett den överblommad för vi jobbar ju inte natt ;) Bara sett den på bild för hon har ett exemplar hemma också.

Men det här är kanske ett tecken, du kanske snart får något annat du också längtat efter...? Hoppas hoppas!
Kram och njut av din fina blomma!
Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Men så roligt och vad fin blomma. Synd att det inte finns doft på bloggen. Kraaaam Pia

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Etonnant ! incroyable fleur d'une parfaite beauté ! Une belle surprise pour vous qui ne vous y attendiez pas.

Bonne journée

Kram Hélène

Anonym sa...

Har nu läst dina sista 5- 6 inlägg på en gång. Kul som alltid. Länge sedan sist. Ibland glöms det bort och saker händer hela tiden.
Ja nu går vi obevekligt mot höst även om vädret visar sig från sin bästa sida.
Ljuvliga höstdagar. Har nyss plockat in de sista? Linnetagetesen(älskar de långa stänglarna och det sammetslena vinröda) och ringblommor.
Så härligt med buketter.
Nu ska jag gå ut och se solen och klappa min katt som är svältfödd på klappar efter nästan 3 veckors bortavaro av matte.
Kram🍁🌞🐱

Agneta Tellander sa...

Så konstigt. Publicerat som anonym i föregående inlägg. Nu tillrättat tror jag🌿🍁

Mamma C sa...

Du ser, plötsligt händer det.
Gubben har planterat om våran i en större kruka.
Ha en fin dag.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilken fantastisk blomma och vilken överraskning! Kaktusar är verkligen kluriga med sin blomning. Tänk, att den doftar också och att det var just det som spårade själva blomman.
Bara att gratulera, den trivs hos dej!
Kram
Lisa

Hannas krypin sa...

Åh så fint! Jag förstår att du blev väldigt glad. Underbar färg på blomman tycker jag.

Vit Hortensia sa...

Så vacker blomma och så roligt att det kommer knoppar som ska slå ut och fortsätta fylla ditt hem med väldoft. Ja, plötsligt hände det :-) Kram till dig!
Birgitta

nyloggen.blogspot.com sa...

Oy oy! Ja der har du den!
Nyyyydelig blomst, og flere er på veg, skriver du.
Det gikk som jeg sa forrige gang du skrev om den, - den ville blomstre en gang,
Vi visste bare ikke når....
👏🏻👏🏻👏🏻

Klem Inger G.