24 oktober 2022

Varför glömmer jag ugnspannkaka?


Här är den i ugnen, snart klar. Minns inte när jag gjorde ugnspannkaka senast. Somliga rätter glömmer jag liksom bort.


Jag använder alltid min lilla gjutjärnsstekpanna. Förresten den använder jag alltid när jag steker. Teflon, nej tack! Hade färdigstekta baconrester som jag klippte i. Gott med sältan som balans till lingonsylten.

Medan jag pratar ugn och bacon kan jag tipsa om att lägga ut baconet på bakplåtspapper och steka alla samtidigt i ugnen. Inget fett som stänker. Man kan strössla bacon över många rätter om man som jag får bitar över. En utmärkt smaksättare. 

Gissa om det var gott?

Ny vecka med nya möjligheter. Kram!

6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jättegott både med och utan bacon tycker jag. Lingonsylten är ett måste. Ha en härlig måndag. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Tack för tipset eller kom ihåg. Det var väldigt länge sedan ugnspannkaka serverades här med.
Kram Carin

Anonym sa...

Vi hade det förra veckan faktiskt 🤩 Eval8

lisashus sa...

Visst faller en del rätter i glömska. Ugnspannkaka är väl inte så vanlig hos mej, men tackar för påminnelsen och för tipset om baconen! Smart!
Bon apetit, men du har säkert redan ätit upp såklart!
Kram
Lisa

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Jamais entendu parler de crêpe au four ! en tous cas, cela semble très bon ! Bon appétit !

Kram Hélène

HWIT BLOGG sa...

Såååå GOTT!
Kram Titti