17 juli 2023

Balkongen lördag kl 16:30


En skuggig större balkong, vädret lagom varmt och ett glas rosé. Det var min målbild under den tid av år, jag väntade på rätt lägenhet. I lördags kunde jag uppleva den med råge, en känslosam stund blev det faktiskt.


Njuter av balkongen och har planer. Men i år nöjer jag mig med Mårbackorna, ett vitt Svartöga och en blå Million Bells, som visade sig vara vitspräcklig också, köpt på rea. Inte lönt att skaffa en massa växter nu när halva sommaren gått.

Svartögat for illa innan det kom i jorden men har börjat klättra i sin nya spaljé. Just det, jag har ju en Kronärtskocka också som jag fick av döttrarna på kul eftersom de vet att jag älskar dem. Undrar om den kommer hinna sätta knopp? Ser ni vimplarna i taket? Ska det invigas så ska det!

 
Söta påskliljeflickan har hittat sin plats under pelargonerna. Och det här gullet...
 

... njuter nästan lika mycket som matte. Inom en snar framtid ska ett kattnät upp. Litar inte riktigt på att prinsessan håller sig på mattan. Lite väl mycket aktiviteter i äppelträdet utanför.

Och tur att vi firade in balkongen i lördags för igår var det världens busväder med spöregn och starka vindar. En gren på en av Mårbackorna gick av och blev satt i vas...

... på slagbordet, som numera är uppgraderat till köksbord. Hyllan i bakgrunden väntar på borrmannen. Som jag tror dyker upp idag?

En fin vecka önskar jag er alla. Kram!

9 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Alltid lika trevligt att kika in på din balkong. Det ser rymlig och härlig ut. Kraaam Pia

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull! Det ser riktigt trevligt ut på din balkong. Trädet utanför bidrar till stor del!
Glad måndag!

lisashus sa...

Så ljuvligt fint att du har en större och skuggigare balkong där du kan njuta! Det ser verkligen njutbart och skönt ut och såååå stor den är. Det är ju faktiskt viktigt att man kan utnyttja sin balkong på sommaren - när ska man annars göra det?
Så glad för din skull - äntligen!
Så fint du har ordnat till det också, men jag förstår att kattnätet är ett måste. Man kan ju aldrig vara säker med ett lummigt äppelträd utanför.
Önskar dej många njutbara stunder på din fina balkong!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Tänk så härligt att du kan sitta och njuta på din balkong nu.
Inte värt att chansa och inte sätta upp något kattnät. Om det är aktivitet i trädet precis utanför.
Ha en ny fin vecka nu.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Tänk att du äntligen fick uppleva din målbild, jag förstår att du njuter! Och med nät sen så blir du trygg, man vet ju aldrig riktigt med de där små "pälsarna" vad de kan hitta på... Söta, men påhittiga kan de vara, när man minst anar det ;)

Ett glas rosé, det såg gott ut! Skål!!
Kram Gunilla

Agneta Tellander sa...

Härligt vet hur du lidit av värmen. Ska tydligen bli 2 v regn nu. Litet sol vill jag ha, ca 22 grader vore lagom.🌿🌼 Det blir aldrig lagom nu för tiden. Tur man inte är i Italien nu.
Njut av din balkong och ha det gott.
Kram 😍

Anonym sa...

Så fint du har det. Där kommer nog både du och Siri trivas. Kram Anki

Anki sa...

Förlåt, Iris menar jag förstås.

Hélène sa...

C'est agréable de lire que vos rêves se sont réalisés et que vous pouvez profiter pleinement de votre nouveau balcon sans souffrir du soleil.
L'agence de votre chambre me semble parfait, simple et fonctionnel et la pièce est lumineuse aussi.

Je vous souhaite à Iris et Vous de nombreuses années dans ce nouvel appartement. Profitez-en bien.

Kram
Hélène