8 juli 2023

Gamla ullmattan


Min älskade ullmatta höll tydligen inte för en kemtvätt. Dels har den tappat formen, dels har den skador som jag inte uppmärksammat tidigare. Ännu värre på andra sidan. Suck. Mattan är en trotjänare jag haft i många år, kunnat vända på efter lust och tycke. Men om jag räknar efter är den... 21 år, tre hundar och en katt. Hursomhelst. Nu tänker jag inhandla nåt nytt. Men det finns så mycket att välja på så det blir svårt. Ska engagera nån av döttrarna på en mattrunda. Sen får vi se...

Mattor är ju den inredningsdetalj som binder ihop hela rummet. Visst?

En skön helg önskar jag er alla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då hoppas jag att du hittar någon matta som funkar lika bra! Eval8

lisashus sa...

Visst är det väl så att skavanker märks mera när man får ett nytt boende. Din matta är ett bra exempel och kanske ser man med "nya ögon" på sina saker när de hamnar i ett nytt ljus liksom.
Du kommer säkert hitta en minst lika fin matta, för jättefin är den.
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Så synd att din älsklingsmatta inte höll för en kemtvätt. Men 21 år är en lång tid för en matta som många trampat på.
Hoppas du hittar någon ny fin till ditt nya hem nu.
Kram Carin

MirandaMaräng sa...

Låter härligt med lite skugga på balkongen bakom äppelträd. . . vet hur varmt det kan bli med stekande sol hela dagen!
Lycka till med din "mattjakt" men 21 år är väldigt länge!
Ha en fin helg!
Kram