11 juli 2023

Tavelvägg


Det är minsann inte lätt att sätta upp tavlor. Och att skapa en tavelvägg i harmoni är ännu knepigare. 

Jag började med att lägga ut alla på golvet. Plockade om... tog bort, la till... och plockade om. Mätte avstånd. När jag var nöjd fotade jag av dem för säkerhets skull och så med tumstocken i högsta hugg satte jag upp dem. Hade bestämt mig för rak nederkant och bestämda mått mellan tavlorna. Mja...


... är nog nöjd. Tycker om alla mina tavlor, både de äkta och de oäkta. För mig är alla lika mycket värda. Tillsammans bildar de en helhet som tilltalar mig. 

Tisdag. Idag ska jag inte göra ett smack. Jo, kanske plocka några buketter till stången jag satt upp ovanför min sänggavel. Där ska växter få hänga så jag kan drömma under dem. Kan nog kännas trivsamt tänker jag.

Hoppas ni också får en fin dag.

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det blev väldigt fint och stilrent. Du kan du... Kraaam Pia

Anonym sa...

Bra jobbat med tavelväggen. Det är svårt att få till det bra , men du lyckades! God tisdag! Eval8

Mamma C sa...

Tycker du lyckats galant med din tavelvägg.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så roligt att få se mer av din nya lägenhet och så härligt att du redan trivs så bra! Det är ett pyssel att komma i ordning, men så kul att få skapa nytt av det man redan har. KRAM. Önskar dig fortsatt fina dagar!
Birgitta

lisashus sa...

Det blev ju en jättefin tavelvägg. Så fint när det är lite blandat med både stora och små och inte allt för symmetriskt, som här. Så fint att omge sej med lite minnessaker oavsett om de är äkta eller ej. Förstår precis hur du tänker.
Jättekul att få se!
Kram
Lisa