9 januari 2024

Min julklapp har kommit!

 

Nu är den här. Min julklapp. 

Jag som aldrig, aldrig brukar falla för erbjudanden under Black week gjorde ett undantag i november. Har funderat ett tag på om jag möjligen skulle skaffa diskmaskin men tänkt... nää, jag kan väl fortsätta handdiska, jag är ju van nu efter tio år utan. Och tid har jag. Tidigare, ja ända sen början av 70-talet, har jag haft diskmaskin och nog är det härligt att bara behöva plocka in smutsig disk och sen plocka ur den rena. Speciellt efter kalasen med stora familjen. Ja, ni hör ju hur jag försöker ursäkta mig. För lite onödigt tycker samvetet ändå att det är...

Hur som helst, när jag kollade priserna under Black week och upptäckte att den maskin jag kollat in tidigare nu var prissänkt med 3.600 kronor så tänkte jag... Yes! God jul, Eva-Mari! 

Och nu är den installerad och klar. Nu ska här diskas! Känner mig så nöjd. Och när jag berättat om mitt beslut så verkar jag ha varit den sista som inte haft någon. 

Önskar er alla en fin dag. 

8 kommentarer:

Anonym sa...

God jul då!

Jag tycker det är så drygt att tömma maskinen! Vi hade sällan behövt diskmaskinen, diskar nästan bara en gång i veckan. Men visst är det skönt när man varit många.
God tisdag! Eval8

Mamma C sa...

Vilken fin julklapp.
Jag var lika som dig när jag och hubben flyttade till Spanien. Vi behövde ingen diskmaskin till oss två. Men när vi renoverade köket så blev vi med en, och jag ångrar det inte ett dugg.
Kram Carin

lisashus sa...

Grattis till julklappen! Så härligt när din önskan gick i uppfyllelse och till ett bra pris!
Själv har jag faktiskt ingen diskmaskin. Det fanns en här när jag flyttade in, men den sålde jag för den fick helt enkelt inte plats. Kanske har jag plats för en om jag verkligen skulle vilja, men jag känner inte att jag behöver någon. Har ju heller ingen stor familj som kommer titt som tätt. De flesta gäster har jag ju på torpet på sommaren och där finns verkligen ingen plats. Ja, jag ursäktar mej ju åt andra hållet jag - ha-ha!
Njut av din diskmaskin och av det härliga vintervädret, som jag hoppas att du också har!
Kram
Lisa

Agneta Tellander sa...

Nejdu, jag har inte någon i min lägenhet. Vill inte ha heller faktiskt . Saknar det inte där. Men i Dalarna har jag ju förstås.
Glasen blir ju mycket klarare med diskmaskin förstås.
Idag gläds jag av mildvädret . Just nu på ögonkliniken. Underhåll av protesen.
Blir nog en semla på hemvägen🥯 och inköp av en kruka pärlhyacinter .Dags nu🌿
Kram😍

Vit Hortensia sa...

En väldigt bra julklapp! Sparar vatten och el för uppvärmning av vatten (även om det ingår i lägenhetshyra).....och visst är det skönt att få bort disken från bänken direkt efter matlagning och måltid. Jag skulle så klart diska för hand om jag var tvungen, men om jag får välja skulle jag alltid vilja ha diskmaskin :-)
Kram till dig!
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Jag har haft diskmaskin i alla år . Började med en bänkdiskmaskin när jag flyttade hemifrån. Men jag gillar att handdiska också. Hjälper gärna till med det hos de som inte har maskin. Bra julklapp i alla fall tycker jag. Kram Pia

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

C'est bien de se faire plaisir de temps en temps. Un lave-vaisselle est beaucoup plus économique en eau. L'eau est recyclée pendant le cycle de lavage. La vaisselle à la main utilise beaucoup d'eau en comparaison.

Bonne continuation !

Kram
Hélène

Rosor och ruiner sa...

Det gjorde du rätt i! Det är ju så skönt att ställa in disk med en gång, jag vill alltid ha helt rent från disk, och om man då handdiskar måste man ju torka allt i så fall, nu är det bara att ställa in minsta lilla kaffekopp direkt.
Här har jag bara en sån där diskmaskin i 40-bredd, och det funkar bra, jag är ju bara 1-2 personer, beroende på om 20-åringen bor vid mig eller pappan, det är lite olika.
Så det var en bra julklapp till dig själv, det är du värd!

Kram Gunilla