5 januari 2024

More is more


Jag slank in på loppisen i grannkvarteret häromdagen och utan att jag visste hur det gick till hade jag ett par mässingsljusstakar med mig hem. Till samlingen som jag trott var tillräcklig. Men visst blev det stämningsfullt? Ibland kan jag hålla med om att more is more.

Här har också de sista två amaryllisstänglarna hamnat. Kortade för att passa vasen. Lagom till trettonhelgen är alla jul- och nyårsblommorna slut. Men jag väntar nog med tulpanerna. Lite väl mycket midvinter ännu om man frågar mig. Men julsakerna har snart gjort sitt och dem packar jag nog ihop efter helgen. 

I nästa inlägg tänker jag visa vad jag fick av tomten... 

Ha en fin trettonhelg. Kram! 

9 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Verkligen stämningsfullt!
Ja, här skall jag nog också börja plocka bort julen snart, men jag drar mig lite, tycker ju det är så mysigt ändå.

Kram och trevlig trettonhelg!
Gunilla

Anonym sa...

Jättefint. Ibland behöver man saker man inte visste.
Det är fint med amaryllis som snitt.
God trettondagsafton! Eval8

Villa Ryttarängen sa...

Jättefint! Stämningsfullt och mysigt. Jag har tagit bort alla tomtar men julgranen får vara ett tag till. Kraaam Pia

Anonym sa...

Så fint. Ljus är alltid stämningsfullt och amaryllis i vas har jag också. Hade inte så mycket julpynt i år så det är kvickt undanplockat.

Mamma C sa...

Mycket vackert och stämningsfullt.
Här har julpyntet åkt veck. Men det var inte så mycket att plocka undan.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilken fin stämning med många mässingsljusstakar och så fint när man grupperar dem.
Fin amaryllis också - så tacksamma dessa blommor är!
Här väntar jag med utplock av julen till den 13/1, det är sen gammalt. Har ju iofs inte så mycket julpynt, men ljusstakar i fönstren är så fint när det är mörkt!
Spännande att få se vad du fick av tomten!
Ha en fin trettondagsafton!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Det är så fint att ha många ljusstakar tillsammans!....och jag som brukar ha amaryllisar kvar till långt in i januari prickade den här gången in så de sista klockorna vissnade i mellandagarna. Perfekt för nu ser jag fram emot vårlökarna!
Ha en jätteskön trettondagsaftonskväll! Kram
Birgitta

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Tout d'abord, je vous souhaite une très bonne et heureuse année 2024 : santé et joie tout au long de l'année pour vous et votre famille.
J'aime beaucoup les amaryllis dans un vase ainsi que vos chandeliers. Je n'ai que deux chandeliers en verre ici et je ne les allume jamais.
Je comprends ce besoin qu'ont les gens des pays nordiques d'allumer des bougies car les nuits sont longues et les jours sont souvent sombres dans vos régions.
J'ai entendu aux nouvelles que le Nord de la Suède et la Finlande avait des températures arctiques, du jamais vu depuis longtemps.
J'espère que vous êtes bien chauffée.

Bon weekend
Kram
Hélène

Hannas krypin sa...

Håller med om att more is more. Blev verkligen stämningsfullt. Så fint med amaryllisarna.