18 november 2015

Turen på min sida!


Jag har tittat snett på en av de målade väggarna i sovrummet. Inte riktigt bra har det känts. När idén dök upp för ett tag sen så visste jag vad som behövde göras. Jag hade några våder kvar av fondtapeten jag tapetserat med tidigare. Maja tyckte det var en bra idé när jag plockade fram allt vi behövde. Hon var arbetsledare och smakade så klistret var dugligt. Så satte jag igång och tänk... våderna räckte precis! Ibland har man turen på sin sida! Vi blev så nöjda, både arbetsledaren och jag. Och ni vet väl att ett bord är minst lika bra att stå på som en stege? Hur det blev helt klart visar vi sen.

Eftersom flera har frågat om jag gjort hyacintkrukan i ett tidigare inlägg så är svaret ja. För länge sen satte jag snodda kanter på många alster, det gör jag fortfarande och ikväll är det keramikkväll igen!

Så roligt att ni också tycker om Berna Svenssons trösterika dikt.

Ha en fin fortsatt vecka.

12 kommentarer:

Meta sa...

Tänk vad "lite" som behövs för att allt ska kännas bra. det blir bra.
Krukan är verkligen fin också du är så duktig
Ha det gott mitt i veckan.
Kram Meta

Ezter sa...

Så fint det blir! Ibland är det verkligen bara det lilla som saknas!

Huset bakom lindarna sa...

Alltså, så fin din tapet är, grönt är bara så vackert och vilken tur du hade att den räckte. Lilla Maja är ju bara så söt, vilken tur du haft med henne också. Katter liksom vi kan ju vara så helt olika!
Nu får jag gå till baka och titta på din hyacintkruka!
Kram/Finas mammis

House and Garden by Bia sa...

Så bra det blev...riktigt hemtrevligt !
Vi skulle tapetsera om i sovrummet nu i nov. men det blir i januari i stället...det blir för stressigt just nu...är ju så mycket att göra till advent och jul...vill inte hålla på att gira mellan tapetbord och målarburkar, haha...man vill ju pynta inför advent ;)
Ha en bra dag !
Kram bia

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint det blir och vilken tur att våderna räckte. Inte läge att skära fel när det finns lite. Bord kan man ha till mycket. Kraaaam Pia

Isas Trädgård sa...

Så fint och ombonat det blev med nya tapeten. Det var nog meningen att den skulle sitta precis där eftersom den räckte precis !
Härligt med en sån söt arbetsledare som kan smaka av klistret !
Ha det så gott och njut i ditt vackra sovrum !
Kram/Isa

Rosor och ruiner sa...

Det är en härlig tapet så det kommer säkert att bli bra med en vägg till av den! Och jag förstår att Maja var nöjd, och som arbetsledare är hon nog perfekt! ;)

Vilken talande dikt i förra inlägget, skall leta efter henne nästa gång jag är på bibblan. Ja, i dessa tider behöver vi trösterika ord, som kontrast till allt det hemska som händer runtom i världen...
Må väl själv!

Kram Gunilla

lisashus sa...

Den tapeten är såååå fin! Som att sova i en försommarberså! Så vackert!
Säkert ett klokt beslut av dej och arbetsledaren!
Ser fram emot slutresultatet!
Kram och nosgos till dej och Maja!
Lisa

Erikslundsliv sa...

Vilken tur att tapeten räckte så precis! Det blev så fint, tapeten är ju så snygg också.
Tur att Maja hjälpte till!
Ha det fint!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

Men snälla du, du började väl inte tapetsera om du inte visste om det räckte! Det ser vackert och trivsamt just med just den tapeten, ser ut som arbetsledren är nöjd och trivs.
Ha det roligt på kursen, vännen!
Kramar Eva

MårsArt sa...

Vilken skillnad det blev i ditt sovrum. Varmt och ombonat och vilken tur att tapeterna räckte! Så vacker och eftertänksam dikten var i ditt förra inlägg.
Ha en skön helg.
Kram
Agneta

Smycken och skapat sa...

Underbar tapet! Det blev så vilsamt och fint! Och spegeln-så vacker! /Ninni ♡