30 november 2015

Hyacintkransar


Inspirerad av bloggvännen Lisa, Lisas hus, så gjorde jag mina första hyacintkransar idag. Lagom att göra en måndag efter adventsfikat för mina barn med familjer igår. Roligt, trångt, varmt och ett mycket högljutt kalas!


Jag hängde kransarna på skåpet i köket. Det ska bli spännande att se hur de blir i torkat tillstånd. Känns bra att ge de nästan utblommade hyacinterna nytt liv.


Och ni ser väl vad jag använt för band? Mina favoritband såklart, Leksandsband! Solen kom fram en stund och gjorde att bloggerskan själv kan anas i glasen. Som tur är bara anas!

En fin sista novemberdag önskar jag er och hoppas ni som bor söderut inte blåst bort!

Ps. Gardinerna har jag förlikat mig med så de hänger kvar! Här kan du läsa om min gardinvånda.

12 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så fint du har gjort och så roligt att kunna inspirera!!!
Så bra de passar där på ditt fina skåp! Ditt leksandsband är absolut det finaste bandet och så passande!
Oj, jag kan tro att det blev trångt med så mycket folk, men säkert jätteroligt så klart! Antar att du känner dej lite mör idag och kan ta det lite lugnt!
Ha en fin vecka nu när vi går in i december!
Kramar
Lisa

Ezter sa...

Näst intill har vi blåst bort. Problem att ta sig till jobbet, 40-50 träd hade nog trillat längst vägen. En del ej bortforslade så bara en körbana fri. Fick nästan stanna vid möte för det var svårt att se då. Fina kransar!

Margareta sa...

Så fina kransar ni gör både du och Lisa.Det ska jag prova på också.Roligt att kunna förlänga livet lite ,på dessa vackra blommor.
Det låter som en vilodag för dig idag.Det har jag också,men jag har varit ute i blåsten en stund. Det blev två stora skottkärror med grenar som blåst ner inatt från lönnarna.Sen tror jag att någon plåt på lagårdstaket lossat i kanten.Är det så,måste vi ha hjälp av snickare.
Något träd hade också fallit i skogen.Tråkigt med blåst!!!
Ha en fortsatt fin sista november och en bra början av december!
Kram Margareta

Skaparglädje sa...

Vilken vacker hyacintkrans.
Kram!

Vardag och flärd sa...

Är kalaset högljutt bevisar det att alla har trevligt. Är man trött efteråt gör det inget för man tänker på vilken glädje det var.
Så rara hyacintkransar, men har inte du gjort sådana tidigare? Eller har jag sett hos någon annan ....
Det gläder mig att du har kvar gardinerna, jag tycker om dem och de passar hos dig. Jag håller på att klä en korgstol med ett liknande tyg, får väl se om jag blir nöjd.
Ha en fin adventsvecka, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Såna kransar är så söta. Och roligare än en halvvissen blomma. Trodde att de inte skulle dofta men det gjorde dom ändå
Ha det gott och vila ut efter kalaset
Kram Meta

Huset bakom lindarna sa...

Så vackra hyacintkransar du gjort, jo Lisa visar alltid så fina saker.
Jag har härmat dej med pepparkaksvantarna. Jag hittade en förpackning med pepparkaksmått hos Clas Olssons och bland dem fanns ett mått på en skridsko som mannen min hjälpte mej att omvandla till en tumvante.
Kram/Finas mammis

Erikslundsliv sa...

Såg också Lisas fina kransar! Du har gjort lika fina du!
Jag väntar nästan på att mina hyacinter ska bli lite överblommade så jag kan göra kransar av dem jag med....
Kram, Ann

Blommiga Rutan sa...

Så fina kransar! Första gången jag ser hyacintkransar, blir genast sugen på att prova! Hyacinter är alldeles underbara blommor, har hyacinter lite här och var, i krukor, byttor och burkar.

Trevligt med adventsfika med barnen, låter mysigt! Det bästa som finns tycker jag, när barn och barnbarn är och hälsar på.

Hur går det med boken?

Fin decembervecka till dig
Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Wow så fint det blev ;)) såg också Lisas fina kransar...
Dina passar perfekt där på vita skåpet !
Ha en fin kväll!
Kramisar bia

Lena sa...

Åh,så fint! Vilken bra idé!
Kram Lena

Rost och rädisor sa...

Så otroligt söta! Här åker lökarna ut så snart de börjar gå i blom för till och med de vita doftar för mycket i min näsa.
Allt gott
Anette