2 november 2015

Kunde inte värja mig

Ofta ser jag saker på loppis som jag lätt skulle kunna köpa. Men jag försöker hålla emot. Det gjorde jag också när jag såg en brun skamfilad bastant träbock för några veckor sen. Hur fin skulle inte den kunna bli? Jag stod emot och lät bli fastän den bara kostade en tjuga.


Under väninnans besök för ett tag sen tog vi en tur till just den loppisen... och där stod den kvar och väntade. Nu kunde jag inte värja mig längre. På lilla kökshyllan står den och nu är bocken svart. Ett helt annat intryck ger den och jag är övertygad om att den kommer att sprida mycket ljus, framförallt under juletid.


Kanske är det en Kårebock, bocken som gjorde att man började bryta kopparmalm i Falu gruva. Visst är den fin?

Hoppas ni får det bra under novembers första vecka.

14 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så pricksäker du är! Den är verkligen ursnygg och så formfulländad! Just att den är svart också förstärker ju den fina formen!
Ja du, ibland kan man inte värja sej, och ibland gör man riktiga fynd, om inte annat till sej själv! :)
Kram
LIsa

Ezter sa...

Den blev ju perfekt!

Annica sa...

Den blev verkligen fin i svart, och passade ju perfekt där på din hylla! Han väntade på dej, det är en sak som är säker!! :)
Ha det gott!
Annica

Meta sa...

Den gillar jag. Har en häst med ljus från Falun.Det kan vara så att den kommer från Hälsingland det är väl deras landskapsvapen djur tror jag.Har någon mindre i gömmorna som jag fick som liten av någon släkting från just Hälsingland.Tror det är Bollnäs bock jag har.
Den kommer att bli fin i vinter när mörkret kryper på och du vill ha lite mys i köket den lilla stolen passar ju bra ihop.
Ha det gott och njut hösten i veckan undrar hur länge det varar?
Kram Meta

Rosor och ruiner sa...

Jättefin, passar perfekt på din hylla där! Känner igen mig, ibland är det svårt att hålla sig fast man försöker. Tur den stod kvar och väntade på dig!
Jag är just hemkommen från jobbet, på hemvägen tog jag vägen införbi en vintagebutik/loppis. Jag har förälskat mig i en liten hylla där, såg den förra gången jag var där och den var ännu kvar. Men jag stod emot ännu en gång, för vart skall jag ha den? Hm, men den är svår att släppa, nu skall jag gå igenom varje rum här hemma och ta mig ännu en funderare.. ja så kan det va,vissa sake är svåra att släppa;) Vi får se om den blir min eller om den får glädja någon annan...

Kram Gunilla

Erikslundsliv sa...

Bocken är jättefin, tur att den fanns kvar! Det var ju såklart meningen att den skulle med hem till dig!
Ha det gott!
Kram, Ann

Merja sa...

Så snygg i svart!!

Lena sa...

Åh, så fin! Perfekt där på hyllan.
Ha en skön novembervecka!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Så fin! Jag har en likadan men den är grön och jag gillar inte grönt. Nu ska den bli svart och få komma fram. Tack för tipset!
Och ha en trivsam novembervecka, vännen!
Kramar Eva

Isas Trädgård sa...

Passar perfekt in hos dig !!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Blommiga Rutan sa...

God kväll
Just så är det för mig också, borde sluta gå på loppis, men det är ju så himla roligt!
Brukar tänka att; finns den kvar nästa gång jag kommer, ja, då är det liksom meningen att jag ska ha den. Förstår att det var så du tänkte med den fina bocken . Jättefin, och tänk så tomt det hade varit på din hylla utan den! Vilket alldeles utmärkt bra köp av dig!
Kramar Anncathrine

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Bokken er kjempefin , klart du måtte ha den ! Fin ny uke til deg ! Klem

House and Garden by Bia sa...

Jag gillar också den ;))....fint där på hyllan ;)
Hoppas du får en fin dag!
Kram bia

Eleonora sa...

Så fin den är! Grattis till det fyndet!
Kram från Eleonora