9 augusti 2020

Vilsamt

Prunkande trädgårdsbuketter i all ära men jag tycker det är vilsamt att plocka in några kvistar med enbart gröna blad. Tycker om det yviga uttrycket, slagbordet behöver buketter som tar för sig. 

Så vackra om man tittar nära. Tunna, skira och ljuvt sommargröna. Tror det är blad av någon sorts spirea, hittade dem längs en av mina promenadvägar. 

Idag hämtar jag mig efter gårdagens roliga kräftskiva hos äldsta barnbarnet. Kostade på mig färska svenska kräftor men tyckte att bordgrannens turkiska var snäppet godare. Hm, hade stora förväntningar, är lite besviken. Hursomhelst... älskar kräftor med alla tillbehör. Kvällen var också helt magisk, värmen stannade hela kvällen, vindstilla och ingen mygg. Vann till och med tipspromenaden! och åkte stolt hem med förstapriset, en burk Soldatens ärtsoppa!

Svalare temperatur hos oss idag, tacksam för det, värme över 25 grader väljer jag gärna bort. 

Ha en fin dag och ta hand om er.

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja så fint med gröna blad så där. Jag köpte också svenska kräftor och en turkisk och jag gillade också de turkiska bäst. Då vet man ju till nästa gång. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Verkligen en vacker bukett av de skira gröna kvistarna.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Älskar såna yviga och gröna buketter! Det enkla du vet :)
Vilket gott pris du vann också!
Kram Titti

lisashus sa...

Så fint det är på ditt bord och jag håller med dej - så vackert med bara grönt och så vackert med bladverk av olika slag, som här.
Din lampa älskar jag! Åh, så fin den är!
Kul med kräftskiva och att vinna pris dessutom - försvarets ärtsoppa icke att förakta, har själv en burk i skafferiet!

Igår vände värmen plötsligt här så blev det riktigt kalla vindar och det gick på några minuter - åh, så skönt efter hettan som varit. Lite drägligare här idag också. Gillar heller inte temperaturer över 25 grader! Det går liksom inte att värja sej mot sådan värme!
Kramar
Lisa