26 augusti 2020

Ängeln i rummet

På skåpet i sovrummet står min ängel i soltrålarna som silas genom persiennerna och är magiskt vacker. Den har följt mig genom åren och känns som en kär vän. Och såklart jag tänker på Eva Dahlgrens fina sång...

Det bor en ängel i mitt rum
Hon har sitt bo ovanför mitt huvud
Hon gör mej lugn och hon viskar till mej
Allt det jag säger dig
 
Det bor en annan i min kropp
Hon har den vackraste av själar
Hon är kärlek och hopp och hon berättar för dig
Hur mycket jag älskar dig
 
Det bor en ande vid min fot
Som blåser värme över huden
Det kittlar och du såg att jag log
Men när hon andas på mig är det för att jag ska komma och värma dig
 
Här är jag med allt det andra
Som gör en människa hel
Och jag hoppas jag hoppas att du orkar
Och att ängeln i rummet, det är henne du ser
 
Visst är det vackert! Berör mig både i hjärta och mage.

Önskar er en fin sista augustivecka.

9 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är jättevackert.
Här ösregnar det sen några timmar.
Ha en fin vecka du också!

Vit Hortensia sa...

Morgonljus på din vackra ängel och den texten och melodin......kan det bli mer stämningsfullt?!
Ha en riktigt bra dag!
Kramar till dig från mig
Birgitta

Mamma C sa...

Det är en mycket vacker text som berör än tycker jag.
Kram Carin

MirandaMaräng sa...

Fin sång och text med den vackra och passande ängeln i bakgrunden!
Ha en fin onsdag!
Kram

Villa Ryttarängen sa...

Gillar den sången. Här får du receptet.
Goda bröd
5 dl ljummet vatten
1 dl mjölk
½ pkt jäst
1 stor matsked honung
1 tsk salt
12dl vetemjöl
Lös upp jästen och rör ned allt till en kladdig deg
Låt jäsa i 1½ timme.
Ta upp degen på bänken och knåda så lite som möjligt. Forma till 12-15 bröd och grädda direkt utan att jäsa i 250 grader i ca. 7-10 minuter. När de fått fin färg och ser klara ut.

Kram pia

lisashus sa...

Din fina ängel, och nu ännu finare i solljuset och skuggorna!
Ja, Eva Dahlgrens sång är verkligen fin! Vilka texter hon skriver! Hon är en poet!
Så fint att uppmärksamma också. Den sången sjunger vi med glädje i min kör och flera av hennes sånger förresten. Härligt att vara igång igen, i alla fall liiiite!
Tusen tack för din rara kommentar hos mej!
Kramar
Lisa

annika sa...

Tänkte precis på den vackra texten då jag såg bilden....så fint.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram
annika

Annica sa...

Så vackert!
Både din bild och den underbara texten. Där fick jag allt en tår på kinden...

Stor Kram
Trevlig helg!
Annica

Bettys beundran sa...

Texten är underbar. Förstår att du tycker det är fint med ängeln och solstrålarna. Så fint du har det med pelargonen i den vackra kannan - kanske är en Nittsjö?